Geen stress met de registratieplicht

Rectangle 5@3x

Lichte paniek voelden we bij sommige kapsalon eigenaren die ons vandaag belden. Gisteravond kondigde Rutte de registratieplicht aan voor contactberoepen. Nog een verplichting erbij, nog een regel. Het wordt er allemaal niet leuker als op ondernemer.

Moesten de deuren van alle salons eerst worden gesloten, mochten ze na een aantal weken weer open na diverse, soms dure en tijdrovende aanpassingen in de salons. En nu deze registratieplicht; “We komen niet meer toe aan knippen op deze manier” hoorden we veel van kapsaloneigenaren.

Onze support medewerkers hebben altijd een goed luisterend oor. Zoals een kapper een luisterend oor heeft voor veel van zijn of haar klanten, zo worden er dagelijks, naast de standaard support vragen, gelukkig ook veel persoonlijke gesprekken gevoerd. Ondernemers moeten even hun hart luchten of willen even weten hoe anderen hier in staan.

Gelukkig konden wij deze paniek over de registratieplicht snel wegnemen. Wij hebben goed nieuws!

Want alle salons die al werken met onze online agenda hoeven geen extra ingewikkelde maatregelingen te treffen.

Even in het kort:

De registratieplicht is bedoeld om het bron- en contactonderzoek van de GGD makkelijker te maken. Mocht er een besmetting zijn vastgesteld bij een klant of medewerker, dan wil de GGD weten met wie deze persoon in aanraking is geweest.

Welke contactgegevens moeten kappers registreren van hun klanten?

  • Voor- en achternaam
  • Telefoonnummer
  • Datum en tijd van de behandeling (inclusief vertrektijd)
  • Naam van de stylist die de service heeft geleverd
  • Naam van iedere andere werknemer waarmee de klant contact heeft gehad

Werk je dus al met de online agenda van 1Kapper.nl dan worden alle klanten die online reserveren op de juiste manier al geregistreerd. Klanten die rechtstreeks reserveren, kun je met de bovenstaande gegevens in de agenda invoeren.

Het is verplicht om de registratie van klanten 14 dagen te bewaren.

Wil je weten wie er wanneer bij jou in de salon zijn geweest? Er zijn diverse manieren om dit te bekijken en te raadplegen. De klantenlijst en de agenda geven jou alle benodigde informatie.

Mocht je toch iemand in de salon krijgen die niet online heeft gereserveerd?

Daarvoor heeft 1Kapper.nl registratie blokjes die je bij ons kunt opvragen. De klant kan zijn gegevens invullen en deze gegevens kun je op een later moment in je agenda invoeren. Op deze manier heb je altijd online alle gegevens beschikbaar en kun je die ten alle tijd kunt opvragen.

Neemt de GGD contact met je op om klantgegevens te delen, doe dit dan veilig en deel alleen de informatie die nodig is.


Blog van Arwina
Marketing manager 1Kapper.nl en 1BeautyAfspraak.nl

 

REGISTRATIE ONLINE AGENDA